ترنگ باران

ترنگ باران

پنجره‌یی است همساز باران؛ پیوند دهنده‌ی من و تو
ترنگ باران

ترنگ باران

پنجره‌یی است همساز باران؛ پیوند دهنده‌ی من و تو

لایسنس، جواز رانندگی و یا Führerschein آلمانی

یکم: گفتم شکسته نفسی کنم ولی خیلی نفس‌کُشی می‌شود اگر آدم امی قسم نمره بگیرد و با دوستان شریک نکند.
دوم: در جریان این امتحان، بعضی نکته هایی را که آموخته ام و تجربه هایی را که کسب کرده ام و شاید برای دوستان مفید باشد خواستم اینجا شریک کنم. پس به دوستانی که تا هنوز لایسنس یا Führerschein آلمانی خود را نگرفته اند، نکات زیر را پیشنهاد می کنم:
1. برای امتحان تیوری دنبال اپلیکیشن و یا کتاب های پرهزینه Fahrschule ها نگردید. عکس اپلیکشنی را که اینجا مانده ام صرف به قیمت 10 یورو بخرید و خوب تمرین کنید. این هم کامل است و هم مجهز با گزینه‌های آمادگی خیلی خوب. اگر بعضی سوال ها را نفهمیدید، حتما از گوگل و یوتیوب استفاده کنید. آدم های خیلی مفیدی آنجا اند که سوال‌ها را به طور آسان توضیح داده اند.
2. کوشش کنید تا سوال ها را دقیق بفهمید و از بر نکنید. از برکردن حدود 1200 سوال خیلی مشکل است و در زمان امتحان چون استرس زیاد است، ممکن است که گیج شوید و اشتباه شود. برعلاوه، فهمیدن سوال ها در جریان امتحان عملی و بعد از گرفتن لایسنس خیلی از مشکلات را حل می کند.
3. اگر لایسنس افغانستان داشته باشید، حدود 500 یوروی تان را حفظ می کنید. حتما لایسنس افغانستان تان را ترجمه کرده و برای معادلت درخواست دهید.
4. یکی از مراحل گرفتن لایسنس، شرکت کردن در درس های کمک های اولیه است. اگر سند معتبر شرکت در کمک های اولیه در افغانستان و یا جاهای دیگر را داشته باشید، هم پذیرفته می شود. این می تواند برعلاوه زمان، حدود صد یوروی تان را حفظ کند.
5. در جریان امتحان، جواب سوال‌ها را چندین بار مرور کنید. امتحان را با عجله ختم کردن هیچ فایده ای به جز پشیمانی ندارد.
6. حدود یک هفته تا نهایت ده روز برای آمادگی امتحان کافی است. کوشش کنید جدی شروع کنید، جدی ختم کنید تا این امتحان مغز تان را نخورد.
7. مثل من شب امتحان بی خوابی نکشید. حتما خواب کافی داشته باشید.


مراحل تبدیل جواز رانندگی افغانستانی به آلمانی:

1. لایسنس ملی تان را ترجمه کنید.
2. در یک Fahrschule ثبت نام کنید. فغشوله به شما یک فورمه می دهد که باید آن را در رات هاوس یا به اصطلاح شهرداری شهر و یا ناحیه تان تایید کنید. به راتهاوس شهر تان مراجعه کنید و آن ورق را تایید کنید.
3. یک ورق تاییدی از Auslanderbehörde شهر تان بگیرید که رود تان را به آلمان تایید کند.
4. معاینه چشم انجام دهید.
5. اگر سرتیفیکت کمک های اولیه ندارید، در کلاس اش شرکت کنید و این سرتیفیکتک را بگیرید.
6. اصل لایسنس افغانستانی، ورق تایید دفتر خارجی ها، سرتیفیکت کمک‌های اولیه، ورق معاینه چشم، فورم تایید شده ثبت نام و یک قطعه عکس تان را به دفتر Fuhrerscheinstelle شهر تان ارائه کنید.
7. حدود یک یا دو ماه منتظر می مانید. در این جریان از فخشوله تان احوال بگیرید که نمره تایید تان آمده یا نه. زمانی که نمره تاییدی تان ظاهر شد، شما می توانید مراحل بعدی که امتحان تیوری و عملی است را پیش ببرید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد